Service & support, installation

Gör en serviceanmälan
Vi samarbetar med GarantGruppen som finns representerade med serviceföretag över hela Sverige.
För att beställa service eller reparation, behöver du göra en serviceanmälan.
Klicka här för att komma till GarantGruppens sida för serviceanmälan. GarantGruppen har tel 013 – 15 45 10, men vi rekommenderar att göra anmälan via länken.
För att du ska få bra och rätt hjälp behöver du ha följande produktinformation till hands:
Återförsäljare och inköpsdatum – vart du har köpt produkten och när
Typskyltens modellbeteckning och komplett serienummer 

Ring oss gärna om du behöver hjälp med identifiering eller annat. Telefon till vårt tekniska support är 08- 54 44 35 34.

Hitta typskylten:
Spis och inbyggnadsugn:
På insidan av ugnen (om 2 ugnar, på den högra ugnens insida)
Ange alltid modell (MOD.) + serienummer (S/N + 8 siffror) + Destinationsland (SE)
Fläkt:
Lossa fläktens vänstra fettfilter, typskylten sitter på fläktens insida/rygg.
Ange alltid modell (Mod.), serienummer (Cod.OSC + siffror) + CE-nr (tex 10/19)
Häll:
Oftast på hällens underdel/sida. Kan variera beroende på typ av häll/modell.

Klicka här för att komma till GarantGruppens sida för serviceanmälan.

Reservdelar
Reservdelar till din ILVE produkt hanteras av vår partner Meab. Det är bra att ha information om modellnamn och serienummer till hands.
Meab Reservdelsgrossisten i Söderhamn
Tel 0270-426530
Epost: order@meab.se

Installation
Om elinstallation, läs mer här
Om installation av gasprodukter, läs mer här. 

Bra information om gas:
Om gasol (Primagaz)
Om gasol (AGA)
Om energigas (Energigas Sverige)
För dig som har stadgas i Stockholm (Stockholm Gas)
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap MSB

Ladda ner:
AGA gasol guide.pdf
MSB Gasol för hem & fritid.pdf