Service & support, installation

Behov av service ?
Vi samarbetar med GarantGruppen som finns representerade över hela Sverige.
För att beställa service eller reparation, går det att göra en serviceanmälan via webben eller kontakta GarantGruppen på tel 013 – 15 45 10.
För att du ska få bra och rätt hjälp behöver du ha följande information till hands:
Återförsäljare och inköpsdatum – vart du har köpt produkten och när
Typskyltens modellbeteckning och komplett serienummer 

Hitta typskylten:
Spis och inbyggnadsugn:
På insidan av ugnen (om 2 ugnar, på den högra ugnens insida)
Ange alltid modell (MOD.) + serienummer (S/N + 8 siffror) + Destinationsland (SE)
Fläkt:
Lossa fläktens vänstra fettfilter, typskylten sitter på fläktens insida/rygg.
Ange alltid modell (Mod.), serienummer (Cod.OSC + siffror) + CE-nr (tex 10/19)
Häll:
Oftast på hällens underdel/sida. Kan variera beroende på typ av häll/modell.

Klicka här för att komma till GarantGruppens sida för serviceanmälan.

Reservdelar
Reservdelar till din ILVE produkt hanteras av vår partner Meab. Det är bra att ha information om modellnamn och serienummer till hands.
Meab Reservdelsgrossisten i Söderhamn
Tel 0270-426530
Epost: order@meab.se

Installation
Om elinstallation, läs mer här
Om installation av gasprodukter, läs mer här. 

Bra information om gas:
Om gasol (Primagaz)
Om gasol (AGA)
Om energigas (Energigas Sverige)
För dig som har stadgas i Stockholm (Stockholm Gas)
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap MSB

Ladda ner:
AGA gasol guide.pdf
MSB Gasol för hem & fritid.pdf